tirsdag den 10. marts 2009

Undervisningsplan m.m.

06V 1. oktober 2008


Kære faglig fordybelse i naturfag

Her får I lige et par korte meddelelser:

1. På grund af ændringer i mit skema (jeg kom for sent op til Mogens, så han nåede at smutte på ferie) kan vi alligevel ikke få vores naturfagstimer placeret på torsdag d. 2. oktober. Derfor holder vi fast i d. 9. oktober, som det oprindeligt var angivet i skemaet. Det betyder bare, at jeg må tilrettelægge undervisningen således, at I arbejder alene i halvanden time den dag, mens jeg er ude i andet ærinde ;-)

2. Undervisningsplanen ser derfor ud som følger:
Onsdag d. 1. oktober 8.30-12.00: Sansning og oplevelse, leg og læring i natur og friluftsliv. Og opsamling på jeres mindmaps om aktiviteter med træer.

Onsdag d. 8. oktober 8.30-14.00: Giber Å. Naturvandring fra Moesgaard Museum til Naturcenter Ørnereden - med lommerne fulde af sten

Torsdag d. 9. oktober 8.30-14.00: Natursyn og naturfaglig dannelse - og hvilken natur er det vi taler om?

3. Til onsdag d. 1. oktober har jeg bedt jer hver især udarbejde et mindmap med forslag til forskellige måder at arbejde med temaet Træer. Jeres mindmap skal indeholde forslag til forskellige relevante -'træ'-emner, centrale ord og begreber, forskellige aktiviteter og forskellige tilgange.

4. Til onsdag d. 1. oktober bedes I desuden læse eller genlæse kap. 2 og 3 i
Lasse Edlev: Natur og miljø i pædagogisk arbejde. (1. eller 2. udgave), og følgende artikel af
Kjeld Fredens: Når tingene taler til os, som er tilgængelig på http://www.udeskole.dk/site/teorilaering/251/

5. Derudover har jeg vedhæftet en oversigt over jeres forventninger til naturfag, som den kom til at se ud på tavlen den første dag.

6. Endelig har jeg sakset lidt biologifagligt om træer fra www.skoveniskolen.dk

På gensyn onsdag.

Venlig hilsen Dorte Stokholm

Ingen kommentarer: